Glass Landscape
study for intervention
glass
2010

청계천 주변에 있는 트로피 수공상점이나 유리가게에서 필요한 상품을 제작하고 버린 자투리 유리들을 중첩시켜 만든 설치 작업이며, 폐유리들이 즐비하게 쌓여있는 청계천 수공상가 골목길에서의 영감으로부터 시작되었다. 이 유리의 중첩 풍경은 현대도시의 시간이 그대로 투과되는 고층 빌딩숲의 이미지와 닯은 동시에 단단하고 날카로운 물성과 상반된 한없이 부드럽고 연약한 잔디밭을 연상하게 한다. 이 작업은 우리의 일상적 주변에 존재하지만 쉽사리 눈에 띄지 않는 강인한 생명력과 긴장감에 대한 믿음을 표현하는 것이며 아름답지만 어딘가 모르게 잔혹하고 위협적으로 다가오는 도시의 이면을 보여주고자 하였다.


GLASS LANDSCAPE features the solid and hard properties of glass. It is made of the glass fragments overlaid on each other; she collected the glass fragments deserted by trophy shops or glass shops around Cheonggye River. Glass is an essential and important material to express our contemporary cities. That the exterior walls of buildings are constructed of the glass penetrated by time is commonplace; the glass walls are no longer new. Hence, any glass work looks after a high-rise building forestry. What is interesting, my glass work advances farther from here. The glass fragments hard, pointed and sharp are reminiscent of quite different properties; we are reminded of an extremely soft and fragile lawn.

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